V rámci Operačního programu Spravedlivá transformace 2021–2027 získala naše škola dotaci ve výši 1 950 396 Kč na obnovu ICT vybavení ve dvou počítačových učebnách a na posílení vnitřní konektivity školy.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.10.03.01/00/23_007/0000150
PŘEDMĚT A CÍL PROJEKTU: modernizace IT zázemí školy, konkrétně obnova stávajících dvou počítačových učeben, navýšení počtu žákovských stanic, zajištění vyšší stability školní počítačové sítě a posílení výuky o interaktivní prvky a to vše za účelem posilování klíčových kompetencí žáků i učitelů v oblasti práce s digitálními technologiemi a zvýšení kvality a efektivity vzdělávání žáků ve vazbě na jejich úspěšné uplatnění v dalším studiu na vysokých školách a na trhu práce.
Kontaktní osoba: PaedDr. Monika Janásková
Akreditace umožní vycestovat v letech 2023 – 2027 za odbornou praxí cca 110 studentům z českých a polských tříd do anglicky, německy, rusky a polsky mluvících zemí.
Spolu s nimi projekty umožní nejméně 28 pedagogickým a nepedagogickým pracovníkům zvýšit si svou odbornost a motivaci pro další práci. Naskýtá se jim příležitost absolvovat jazykové kurzy všeobecné, odborné spolu s možností zkusit si pedagogické mistrovství ve svém aprobovaném předmětu, který budou vyučovat v cizím jazyce.
Ve školním roce 2023/24 se uskutečnil pracovní výjezd pro 15 žáků do Irska a 2 pedagogové se zúčastnili intenzivního jazykového kurzu v zahraničí.
Mgr. et Bc. Jana Kantorová, koordinátor projektu
Operační program Jan Amos Komenský
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_003/0001170
Název projektu CZ: Šablony pro OA Český Těšín III
Doba realizace: 1.7.2022 – 30.6.2025
Rozpočet: 1 655 256 Kč
Jsou realizovány následující aktivity:
PERSONÁLNÍ PODPORA
Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školu.
Kariérovým poradcem je pedagogický pracovník školy. Kariérový poradce působí jako podpora žáků školy při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.
Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele působí jako prostředník mezi školou, učiteli odborných předmětů a zaměstnavateli. Navazuje spolupráci s firmami v oblasti realizace odborné praxe žáků ve firmách, zapojení odborníků z praxe přímo do vyučovacího procesu, podílí se na úpravě ŠVP v návaznosti na reálné potřeby firem.
OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PRACOVNÍKŮ VE VZDÉLÁVÁNÍ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání SŠ (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků SŠ pomocí vzájemné spolupráce a sdílení zkušeností. Aktivita probíhá formou bloku vzájemné spolupráce, která obsahuje vždy cyklus společné přípravy, realizaci připravené aktivity (hospitaci ve výuce/minilekci ve výuce/návštěvy v jiné škole/školském zařízení nebo v zařízení poskytujícím neformální vzdělávání) a následné společné reflexe.
INOVATIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ
Cílem aktivity je osobnostní a sociální rozvoj žáků školy a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem výuky a vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií. Aktivita cílí i na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání.
Aktivitu je možné realizovat přímo ve výuce a/nebo v rámci dalších hodin vzdělávání poskytovaných školou nad rámec běžné výuky (v našem případě kluby).
PaedDr. Monika Janásková, koordinátor projektu
Koordinátor projektu: Mgr. et Bc. Jana Kantorová, j.kantorova@oact.cz
Číslo projektu: 2019 – 1- CZ01 – KA102 – 060848
Dotace: 91736.00 EUR
Ve školním roce 2019/2020 jsme navázali na úspěšný projekt v programu Erasmus+ a po nucené coronavirové pauze pokračujeme dále. V rámci projektu výše uvedeného názvu jde o zajištění intenzivní a dlouhodobě udržitelné odborné praxe v zahraničí pro odborně i osobnostně připravené žáky naší školy, a to jednotně ve 3. ročníku. Žáci mají opět možnost posílit své schopnosti a dovednosti v souladu s cíli středního odborného vzdělávání na naší škole jak po odborné stránce, tak i upevnit si své kompetence k učerní a řešení různých problémů spojených s náplní práce odborného středoškolského absolventa. Nezanedbatelná je jazyková stránka projektu, která má pomoci lépe se ukotvit v jazykovém odborném vyjadřování i běžné konverzaci.
Účastníky projektu je v každém ze dvou termínů mobilitních výjezdů (březen/duben; červen 2022) 21 vybraných žáků oborů Ekonomické lyceum a Obchodní akademie v obou vyučovacích jazycích, tzn. češtině i polštině. Cílovými zeměmi pro výjezdy na odbornou stáž jsou Malta a Německo. Projekt je plánovaný jako dvouletý, kdy na Maltu 2x odcestuje celkově 30 studentů a do Německa 12.
Přípravy se mohou účastnit všichni studenti třetích ročníků obou oborů. Příprava – speciální jazykový kurz pro angličtinu i němčinu – bude probíhat jednou týdně v rozsahu dvou hodin nad rámec povinné výuky, a to po dobu 5 měsíců před samotnou mobilitou po oba roky výjezdů. Kurz je zaměřen na prohloubení komunikačních dovedností s ohledem na sociální aspekt jazyka. Neoddělitelnou částí přípravného kurzu je i prohloubení znalostí odborné angličtiny a němčiny. Součástí jazykové přípravy bude i seznámení s historií, kulturou a životem v cílové zemi. Velmi důležité bude zpracování CV a motivačního dopisu každého účastníka stáže.
Věříme, že i tento projekt bude obohacením žáků samotných. Mají před sebou jedinečnou příležitost vyzkoušet si své odborné podnikatelské dovednosti za hranicemi ČR díky podpornému programu EU. Moc bychom si přáli, aby se naši žáci vrátili s novými zkušenostmi a možná i s novými přátelstvími. My, pedagogové, pro to uděláme vše jak v přípravné fázi, tak i během samotného pobytu v cizí zemi.
Držte nám pěsti, aby se výjezd konečně úspěšné podařil a vnější vlivy byly teď už jen pozitivní.
Koordinátor projektu: Mgr. et Bc. Jana Kantorová, j.kantorova@oact.cz
Cíle projektu:
• zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy žáků,
• spolupráce s odborníky z praxe,
• lepší uplatnění absolventů na trhu práce,
• osobnostně profesní rozvoj pedagogů,
• omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky,
• podpora aktivit rozvíjejících efektivní využívání ICT ve výuce,
• podpora mimoškolních aktivit žáků,
• podpora rovného přístupu ke vzdělávání.
Aktivity projektu:
• personální posílení školy o školního kariérového poradce,
• personální posílení školy o koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele,
• osobnostně profesní rozvoj pedagogických pracovníků formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti inkluze, cizích jazyků, ICT, matematické a čtenářské gramotnosti, polytechnického a kariérového vzdělávání,
• využití metody CLIL ve výuce,
• zapojení odborníka z praxe do výuky,
• zapojení ICT technika do výuky,
• podpora žáků ohrožených školním neúspěchem formou doučování,
• mimoškolní aktivity – kluby pro žáky – klub komunikace v cizím jazyce, čtenářský klub.
Naše škola získala významnou dotaci na posílení vybavení školy v oblasti informačních technologií.
Předmětem projektu je:
Cílem projektu je zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích, které povedou k vyšší úspěšnosti při přijímacích zkouškách na vysoké školy resp. k lepšímu uplatnění na trhu práce.
V současnosti je velká poptávka po absolventech s odborným vzděláním včetně dobré orientace v oblasti digitálních technologií a znalosti výpočetní techniky a informatiky. Projekt reaguje na tuto poptávku a jedním z cílů je zvýšit kvalitu vzdělávání v klíčových kompetencích
ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce. Projekt zároveň reaguje na aktuální vývoj moderních technologií v oblasti učebních pomůcek a snahou školy je držet krok s těmito trendy.
Realizace projektu (.pdf)
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0005220
Dotace ve výši: 863 024 Kč
Doba realizace: 1.9.2017 – 31.8.2019
Cíle projektu:
Aktivity projektu:
Koordinátor projektu: PaedDr. Monika Janásková, m.janaskova@oact.cz
Ⓒ 2021 Obchodní akademie, Český Těšín, p.o. | oact.cz